Шалтер за пружање информација постављен је са циљем помоћи странкама ради њиховог лакшег сналажења унутар суда.
Шалтер је лоциран на главни улаз зграде у приземљу са радним временом од 07:30-15:30 часова.
Све врсте уверења уз поднету молбу странка може добити на шалтеру информација у приземљу зграде суда. На овом шалтеру странка може добити потврде и уверења везана за предмете и поступке који се воде у суду. Молба за издавање уверења мора садржати врсту уверења која се тражи, личне податке и сврху за коју ће бити коришћено.
Радник распоређен на радном месту референта на информационом шалтеру, обавља следеће послове и радне задатке:
• на захтев странке издаје припремљени писмени материјал са кратким објашњењем појединих судских поступака и списком документације,која је потребна за покретање појединачних судских поступака;
• странкама издаје потребне формуларе, који се користе у раду суда;
• поучава странку о начину попуњавања судских формулара;
• странкама уручује писмена са обавештењем о могућностима и начину подношења притужби на рад суда;
• обавештава заинтересоване странке о висини судских такси за различите врсте судских поступака;
• даје упутство странкама за лакше сналажење у судској згради (локације судница, писарница,архиве,појединих кабинета итд.)
• странкама даје смернице о начину понашања у судској згради;
• на захтев странке, телефонским путем, ступа у контакт са запосленима и заказује усмени разговор између странака и запослених, надлежних за рад са странкама;
• издаје пропуснице странкама ради доласка до запослених са којима је унапред договорен састанак;
• обавештава странке о радном времену суда;
• обавештава странке о времену рада судских писарница са странкама;
• учесницима судских поступака и заинтересованим лицима даје обавештења о распореду заказаних суђења, са дневног списка суђења за све суднице;
• даје обавештења о делокругу рада сваке организационе јединице у суду;
• обавештава заинтересоване странке о именима шефова судских одсека;
• упућује странке у друге надлежне државне институције (полиција, тужилаштво, општину, службу правне помоћи, центар за социјални рад итд.)
• издаје странкама списак сталних судских вештака за сваку појединачну струку;
• странкама издаје списак судских тумача за сваки поједини језик;
• обавља и друге послове и радне задатке по наређењу управитеља судске писарнице и председника суда.
Питања која се најчешће постављају служби информација су:
• упућивање на неко друго место у оквиру Суда (као што су суднице, шалтери, пошта, тужилаштва итд.);
• упућивање на установе ван Суда (нпр. полицијске станице,општине итд);
• тражење информација о повезаним сервисима(фотокопирница,правна помоћ итд.)
• тражење одређеног формулара;
• тражење информација о покретању поступка;
• тражење помоћи при попуњавању формулара;
• остала питања.